søndag 26. september 2010

YWAM 50 år!

En deilig søndag har igjen kommet. Jeg og Martha sitter ved pulten min (foreløpig det stedet i huset med mest stødig internett - veldig kjekt med selskap her!) mens sola skinner kveldsstråler over jordene. Vi har sovet lenge, spist god frokost og middag, skypet med "min base" (Australia), sett på fotball og spilt volleyball. Og KLESVASK.

For klesvask blir det når man er på festival/leir/celebration! I år er Ungdom i Oppdrag 50 år og det feires over hele verden på ulike tidspunkt. 21.-25. september var det Nordre Europa sin tur. Det ca 700 personer fra ca 40 nasjonaliteter som feiret for Norge, Sverige, Danmark, Færøyene, Island, Estland, Latvia, Finland og Litauen. Vi hadde noen fine dager på hovedbasen i Sverige; Restenæs i Uddevalla. Flott sted!

Loren og Darlene Cunningham, grunnleggerne av YWAM, var med oss 3 dager. Det var inspirerende og lærerikt å høre på de tale om Guds trofasthet, hvem Han er, framtida og nådagens "teknologiske gaver" til å bruke for å spre evangeliet. En kveld snakket Loren 2,5 timer non-stop. Og den kvelden var gymsalen deilig: KLAM, varm, tett luft, smale stoler (sitte skulder i skulder). Det ble tidvis litt mindre konsentrasjon... Og stakkars oversetter, han surret mye på slutten :P Men 3 fulle dager stappa med møter har vært topp allikevel. Og siste kvelden tok lovsangen helt avgårde etter møtet egentlig var slutt. Vi tok med flagg, dans og godt humør i tilbedelse. For et fellesskapbånd det gir når man kan gjøre sånn på tvers av kulturer, aldre og nasjonaliteter. Det å kunne være med folk fra Grimerud utenfor selve basen vår var også veldig flott. Man kommer litt tettere sammen da.

Jeg har plukket ut bilder jeg skulle legge med her, men det går visst ikke helt nå, så jeg får prøve igjen seinere.

Nå er det de siste dagene før Kick Off 1. oktober. Jeg fikk helt sjokk da jeg skjønte at det bare var ei uke igjen... Men jeg gleder meg!
Jeg har forresten fått kjøpt meg en engelsk studiebibel til 150 kr i Sverige. For et kupp!!! Jeg som har så lyst på både engelsk bibel og studiebibel. Så nå er det jo litt stas å lese litt (når jeg faktisk får satt meg ned. Merker jeg er ganske glad i folk og liv rundt meg...).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar