mandag 10. januar 2011

Godt nyttår

Godt nyttår alle sammen!

Jeg håper dere alle har hatt en fin ferie, høytid og feiring. Jeg var hjemme 18.-27. desember og storkoste meg med det. Ingenting er som jul i stua med venner og familie, særlig ikke etter fjorårets air condition jul i Australias troper. For et privilegium å få oppleve så mye forskjellig!

Nå har jeg vært tilbake på Grimerud i to travle og flotte uker. Vi har arrangert et kjempeflott og gudsfokusert Nyttårsfestival for ungdom over 15 år der frihet var nøkkelordet. Dagen etter ungdommene forsvant ble Grimerud fullstappet med de fleste som jobber i UIO Norge; ca 350 stk på besøk. Vi har samlinger to ganger i året. Den i januar er bare for de som er arbeidere i UIO nå, mens GoFest i Stavern i august er for alle oss pluss alle våre venner, støttere, interesserte, osv. KOM, KOM 11.-14. august!! Vi hadde travle dager med lange møter og masse folk som skulle spise i en liten matsal. Vi i Restore 24/7 hadde "Harp&Bowl" (lovsang med forbønn/ bibelsang) hver kveld. Jeg klarte selvfølgelig å bli veldig forkjøla/ småsyk de dagene, så det måtte jeg stå over...

I helga har Martha og jeg hatt besøk av vår kjære venninne Helene fra Oslo (Grimstad). Så vi har fått vært sosiale på basen, lagd middag til alle og gått på skitur. For min del var det den første på 2 år, så jeg kjenner det litt i beina nå ja.. I går kjørte de opp løype med doble spor som går rett forbi på jordet her nede, så det må jeg jo få prøvd ut etterhvert.

Ellers er Grimerud (stort sett) et Winter Wonderland uten tvil. Med en bjørke-allé og trær tunge av snø/rim, utsikt til Mjøsa og hvite jorder, og rosa himmel hver morgen og kveld, er det bare å stoppe opp og ta et lite sukk...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar