søndag 29. november 2009

Schoolies

Som jeg nevnte i forrige innlegg, så har vi hatt Schoolies her denne uka. Det har vært ei uke med mye arbeid og samtidig moro. Vi har hatt oppe et stort telt som vi har tilbragt mye tid i.. På dagene er det enten security, å arrengere sport eller oppvask etter måltider som står på planen. Så vi har måttet være i nærheten mesteparten av dagene. Men jeg har storkost meg der nede! Som jeg har sagt så hadde vi besøk av Beach 2 Bush, en utrolig artig og god gruppe. Jeg har kjent veldig på at det har vært deilig å henge sammen med større grupper og flere gutter også. Så det har vært bra! På kvelden har mitt team vært veldig mye med i samtaler i teltet. Det er både spennende og krevende. I begynnelsen syntes jeg det var vanskelig å i det hele tatt skulle vri samtalene inn på å handle om hva man tror på, men etter hvert var ikke det noe problem. Kult hvordan ting blir enklere bare man "øver" på det. Men det har uansett vært utfordrende hele tida, siden folk kan stille vanskelige spørsmål eller vente på gode historier når samtalen først handler om tro.

På fredag ville nok "fienden" igjen prøve å sette oss ut av spill. Kommunerådet hadde dobbeltbooket området teltet vårt sto på til fyrverkeri for et annet arrangement den kvelden. Vi hadde retten på vår side også, men bestemte oss for å pakke ned for å gjøre det enklere for kommende arrengementer der vi vil ha opp teltet. Så fredag formiddag/dag som vi trodde ville bli fri, ble plutselig en pakke ned alt mulig dag. Rimelig høy luftfuktighet hjalp ikke så veldig mye.. Men alt ordner seg, og vi fikk sette opp bord og et "kjøkken" til slushes i en del av et annet Schoolies område. Jeg var i den halvparten som skulle være der og prate med folk. Nesten hele kvelden satt jeg og et par til i samtale med en gutt som virkelig prøvde å overbevise oss om at Gud ikke finnes og hvor hjernevasket vi er. Det som er kult er at jeg bare ble fylt med så stor glede over å kjenne hvor tydelig Gud virkelig finnes! Han hadde kvelden før sagt at han trodde, og han var veldig nærme, men noe holdt han tilbake. Men han sa på slutten at noe må det jo være med det vi tror på, når så mange av oss etterhvert hadde pratet med ham i timesvis. Det var utfordrende for oss alle, men samtidig god følelse når jeg selv bare kjente mer og mer at Gud var tilstede.

Til slutt tenkte jeg å vise noen bilder fra uka i det kjære teltet med den klamme lufta. Dere skulle forresten sett gresset etter at vi tok det ned. Gult og lukta fjøs!! Stinka rettere sagt.

(Jeg har endelig lært meg å komprimere bilder så det ikke tar så lang tid å laste opp, men jeg ser at kvaliteten nå er litt så som så. Men dere får klare dere med dette)


Lekser måtte gjøres oppi det hele. Skriver journal for uka om Guds karakter.


4 gutter måtte være security hver natt. Disse (Jacob og Clark) sov siste delen av natta frem til vi kom på morgenen. Deilig og frisk luft der inne hver morgen kan dere tro!


En morgen hadde vi varm sjokolade eller kaffe på en kafé før dagen nede i Airlie startet. Koselig :)


Kjøkkendelen i teltet der det ble delt ut ca 1200 gratis slush hver kveld.


Karaoken ble flittig brukt, med varierende kvalitet på sangen. Disse var faktisk ganske gode når de sang! De er stab fra Brisbane, og Jon til venstre er faktisk fra Oslo!! Det var også ei jente fra Tønsberg der, så gøy å være med skandinaviere!

6 kommentarer:

  1. Hei på deg.
    Takk for koselig tel samtale med deg :)Alltid like koselig:)
    Dette ser jo veldig gøy ut. Ser forresten at det står Norway på skjorta til Jon.Sånn t-shirt har du glemt å ha med deg..
    Frister det ikke å være stab på en dts?? Det kunne du ha passet til.. Nå blir jeg vel upopulær, Henrik?? Men du kunne jo tatt dts en der samtidig ;) Neida,jeg skal IKKE blande meg inn i videre planer!!
    Tante Lis har nedtelling til hun skal til Tanzania, jeg har nedtelling til du kommer hjem: 146 dager til.. Hørtes veldig lenge til, men vet at tiden flyr..
    God mammaklem.

    SvarSlett
  2. Ja jeg vil også ha sånn t-skjorte, men ser jo aldri sånn hjemme. Men den er visst kjøpt i Oslo i turistsesongen. Så jeg må få meg en sånn før jeg reiser neste gang ;) Hehe, ja jeg vet nå ikke hvor populær du ble nå. Men jeg har tenkt på det i forhold til å vurdere alt.. Men jeg vet ikke. Føler ikke det store kallet til det akkurat nå, men samtidig så vil jeg være åpen for ting. Og å være stab kan jeg absolutt se for meg at jeg kan gjøre en gang :)
    Du er så søt som har nedtelling! Grugleder meg til den dagen ;)

    SvarSlett
  3. Ja, nå vet jo folk hva du ønsker deg til jul!!
    Jeg tror en kan få kjøpt de på sportsbutikker og husfliden..

    SvarSlett
  4. Hei, Maria.
    Eg følger med deg heile tida, og gler meg over alt du får oppleve og lære. Kjekt å sjå bilda, berre såvidt vi toler å sjå desse deilige badebilda! Her er det no full vinter med snø, men det likar eg godt.Det er som eit nydeleg julekort ute! Sikkert flott å ha besøk fra andre DTS. Men du har ikkje vore borti han som heiter Sverre Brekstad? Er det mange DTS i Australia?
    Blir sikkert rart og spennande å feire jul der ute. Eg har feira i Kenya, det var kjekt.
    Klem fra meg til deg.

    SvarSlett
  5. Hei på deg , nå prøver jeg med en komentarr,,,,
    Hilsen åsmund

    SvarSlett
  6. Åå, jeg må si at jeg godt kunne hatt julesnø nå i desember. Det er liksom ikke så mye som minner om at det går mot jul. Utenom amerikanske julelys rundt hus som begynner å dukke opp.. Jeg har begynt å arve mamma på å ikke være for glad i sånn dekorasjon :P Minner meg litt om jul på Hawaii, men allikevel annerledes når det ikke er med noen jeg kjente for to måneder siden!
    Jeg har ikke vært borte i noen Sverre Brekstad nei. Og det er en del dts'er i Australia ja. Perth har en veldig stor base, på rundt 500 tror jeg. Og er en god del flere rundt omkring. Stor klem!

    Åsmund, så koselig at du dukka opp her! Jeg hørte at mi tekniske mor har kurset deg litt ;)

    SvarSlett