torsdag 24. desember 2009

The Great Reef

Da kommer et lite referat fra lørdagen som ble tilbragt ute på det åpne hav. Sandra, Lisa og jeg, også kalt europeerne, begynte dagen kl 6 for å rekke å labbe ca 1 km til hovedveien og bussforbindelse. Båten satte kursen utover med ca 150 stk ombord litt over kl 8. Vi hadde et par stopp innom Daydream Island og Hayman Island og plukket opp noen folk. Ellers var det rett utover fra the Whitsunday Islands på nesten helt stille hav. Fantastisk!!




Sandra og jeg er fornøyde over å endelig ute ved Knuckle Reef. Vi kunne ikke se noe av revet over vann, men det er bra at korallene er under vann så de ikke bleiker og skades. Og hvis man så rett ned i vannet er det blå-turkist og man skimter koraller i bunnen. Flott!



Vi er klare for å ta en liten snorkletur før det er vår tur til å dykke. Var flott, men jeg er veldig glad jeg dykket så man kom litt mer ned i omgivelsene og ikke bare plasket i overflaten langt fra alt. Vannet holdt deilige 28 grader, som er ca så varmt det blir der ute, så det var ikke galt det!



Det var litt vanskelig å ta bilder under vann, og da Lisa tok dette bildet av meg fløyt vi stadig nærmere hverandre. Men det er i hvert fall bevis på at jeg var under!




Flotte koraller over alt. Utrolig varierende og kunstverk i seg selv.



En knall lilla fargeklatt som "puster" inn og ut /åpner seg. Moro å se på!



Koraller over alt. Vi dykket ca 7 meter, som var så dypt det gikk an å komme i dette området der de har intro dykk (for de som aldri har dykket før). Jeg for min del kunne ha gått enda litt dypere! Jeg ga stadig tegn om å komme lengre ned (han styrte luft i "vest" o.l.), for det var så kult å være helt nede der.



Lisa og jeg er klare for å prøve noe helt nytt!!



Etter vi hadde dykket hadde vi noen bilder igjen på undervannskameraet, så jeg og Lisa hoppet uti det deilige vannet og tok noen bilder.


Herlig!



Avslapping på vei tilbake i deilig ettermiddagssol.



Ikke gal utsikt fra båten. Snart solnedgang in the Whitsundays.

2 kommentarer:

  1. Artig å se/lese - bra at du turte!
    Jeg blir litt misunnelig...

    SvarSlett
  2. Jeg hadde angret så hvis ikke! For en opplevelse.. Bare kom deg uti igjen ;)

    SvarSlett