søndag 31. januar 2010

En dag i eventyrland

For en dag. For et sted. For et bad. For en natur. For et vann. IDYLL.

Lørdag var jeg på et av de fineste stedene jeg har vært. Vi gikk oppover i regnskogen til et fossefallområde. Det var mange folk nede ved den store fossen, så vi gikk opp til området før det faller bratt. ÅH, det var SÅ fint!! Vannet som lager små dammer og små fosser (fikk gode massasjer), og er helt grønt. Det ser ikke helt reint ut, men vi ble så reine og friske etter å ha badet der! Jeg, Lisa og Meagan gikk et stykke oppover på de glatte steinene og i vannet. Jeg klarer ikke å gjenfortelle hvor flott det var oppover der. Ville palmetrær som blander seg med alle andre regnskogtrær, noe som så ut som aloe vera planter, små fugler, brusende vann, jeg og Lisa som "svømmer nedover"; jeg flyter med henda foran, Lisa med beina først for å ikke krasje i steiner under vann. I begynnelsen da vi satt i kulpen under "massasjefossen" måtte jeg bare synge "Gud din skjønnhet slår meg over ende..". For det gjorde den.

Det er først nå at det har vært nok regn til at det er vann i fossen, så vi benyttet oss av vår første (og siste) sjanse til å se området. Det var Benellen, Amanda, Lisa og jeg + Meagan fra kirka som hadde en eventyrisk dag :)



Når vi dro hjemmefra regnet det så mye at vi var rimelig våte allerede før vi kom til fossen. Men det la ingen demper på humøret!!



Som tatt ut fra en eventyrbok...



Gøy å leke seg i vannet!



Vi har akkurat kommet ned fra vår utforskningstur.



Jeg, Meagan og Lisa



Vi kan ikke stå, men jeg og Lisa prøver å komme så høyt opp vi kan:P



YWAM-jentene der dammen vår begynner på turen ned til fossen. Breathtaking..


Det var litt av en "hike", på gjørmete, glatt og bratt mark.


Den store fossen nederst.

2 kommentarer:

  1. Ser deilig ut - selv i regnvær. Kanskje det blir nye muligheter i april?

    Ha en riktig god tur!!

    SvarSlett
  2. Jeg nyter aa lese at du har det bra.
    Jeg nyter aa se bilder av en glad Maria.
    Jeg nyter aa tenke paa at det ikke er lenge til vi sees. Nyt tida frem til da. Saa skal vi sammen nyte tida naar vi treffes :)

    SvarSlett